Som en struts

Ni vet, strutsen är den som gömmer huvudet i sanden så fort det blir jobbigt, liksom låtsas om att inget händer. Så var min eftermiddag idag, slutade sent på jobbet efter att ha gått runt med konstiga tankar och känslor om jobbet, började till å med kolla in annat jobb. Sen när jag väl kommer ut och ska ta cykeln till Willys så har jag punkan på däcket! Äsch då! Betalade för att komma till tbana där barnen mötte mig helt uppspelta. De är helt ur form nu när de inte har rutiner. Jag var tvungen att åka till affären, så barnen fick hoppa på bussen så åkte vi tillbaka dit jag precis var, Sumpan. Väl där körde de ut oss ur Lidl, plötsligt skulle de stänga och slängde ut oss alla kl.18.30 (Öhm, vad har hänt?) sen till Willys, får höra i telefon att mannen har det kämpigt på jobbet plus har blivit lämnad av alla för resten av kvällen, de andra kände liksom för att dra ( what the Fuck?) så väl därifrån kom jag ut inte med ett leende direkt, och ungarna de bara röjde! Ska ta bussen och den kom 40 minuter för sent, klockan var då jätte mycket och vi frös och de små var rastlösa. Plus en massa halsont på det hela. Kul.
Så om inte struts, vad vill jag vara tror ni?
Ska försöka ta mig till sängs. God natt, imorgon blir det en bättre dag. I Hope!!!!!

Kommentera här: